fizyoterapi ve rehabilitasyon nedir?

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Nedir?

FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON NEDİR?

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Nedir? Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, genel tanım olarak; hastalıkların travma, hasar ve ağrıya neden olması veya bireyin hareketlerini kısıtlaması sonucu, hasar ve ağrıları yok etmek ya da en aza indirmek; hareket kabiliyetini ise maksimum düzeye çıkarmak amacıyla uygulanan bir tıp ana bilim dalıdır.

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon sadece hastalık durumunda uygulanmamaktadır. Aynı zamanda koruyucu tedavi olarak da uygulandığı bilinmektedir.

Koruyucu tedavi olarak Fizyoterapi ve Rehabilitasyon toplumun sağlık düzeyini yükseltmek için oldukça önemlidir. Bunun için toplumun ve ailenin bu konuda bilinçlendirilmesi toplum sağlığı açısından büyük önem teşkil etmektedir.

Bir hastalığı geçirmeden ya da o hastalığa yakalanma olasılığını minimuma indirmek amacıyla bireyler koruyucu fizik tedaviye ihtiyaç duyarlar.

Ayrıca koruyucu fizik tedavi sayesinde hastada, fizik tedavi uygulanan bölümlerindeki kas gruplarının güçlendiği; hareket kabiliyetlerinin arttığı ve daha kaliteli bir yaşam standardına ulaşma sağlandığı söylenebilir.

Bu programa yardımcı olmak amacıyla her ailenin bir aile hekimi olduğu gibi bunun yanında bir de aile fizyoterapistinin olması gerektiği düşüncesindeyim. İleriki yazılarımda aile fizyoterapistliği konusunu daha ayrıntılı olarak inceleyeceğiz.

Fizyoterapistler, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümünde çalışır. Fakat Fizyoterapi ve Rehabilitasyon iki ayrı alandır. Fizyoterapistler daha çok fizyoterapi alanında çalışmaktadır.

Rehabilite kısmında çalışan meslek gruplarını genellikle engelli bireyler ile çalışan öğretmenler, psikologlar ve çocuk gelişimi bölümlerinde mesleklerini icra eden çalışma arkadaşlarımız oluşturmaktadır.

Bunun yanında fizyoterapistler de rehabilitasyon alanında özellikle Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri’nde ekip arkadaşlarıyla birlikte çalışabilmektedirler.

Bu iki kelime arasındaki fark genellikle anlaşılamamaktır. Genel olarak fizyoterapi, çeşitli fizyoterapi yöntemleri ile hastalıkların fizyoterapist ve diğer sağlık çalışanları tarafından tedavi edilmesidir.

Rehabilitasyon ise genel anlamı ile bireyin işlevselliğini yitirmiş bir bölgesinin, tekrar eski işlevselliğini kazandırmak amacı ile yapılan bakım ve eğitim sürecidir.

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon’un temelini en iyi şekilde anlamamız için öncelikle bu iki kavramı tüm yönleriyle anlamlandırmamız gerekmektedir.

Bu anlamlandırma sürecinizi  hızlandırmak için ise Fizyoterapi ve ayrıca Rehabilitasyon olarak iki blog başlığı altında bu konuları sizin için açıkladım.

Daha fazla bilgi:

Fizyoterapi ve rehabilitasyon nedir?

2 Yorum

1. Umarım aklınızdaki sorulara yanıt bulmuşsunuzdur. Daha fazla bilgi edinmek için her zaman benimle iletişime geçebilirsiniz. İyi günler dilerim.